תכנית ניהול הפרויקט – PMP
תכנית ניהול הפרויקט (PMP – Project Management Plan) היא מסמך המוכן ומאושר בשלב ההתארגנות בפרויקט. המסמך נכתב על ידי מנהל הפרויקט ומרכז את כל ההיבטים הניהוליים בפרויקט. מקובל ומומלץ שמסמך זה יפנה למסמכים ישימים אחרים ויש להקפיד על כך שלא יהיה כפל מידע. המסמך הוא מסמך מבוקר תצורה.
מומלץ לכתוב את המסמך באופן כללי כך שלא ידרוש עדכון שוטף במהלך הפרויקט אלא אם בוצע שינוי בהזמנת הלקוח.
מבנה ותכולה מקובלים:
1. הקדמה
- תאור כללי של הפרויקט, יעוד, לקוח, אספקות
- מסמכים ישימים
- הגדרות
- אילוצים והנחות
2. ניהול תכולת העבודה
- כלים, שיטות ותהליכים לניהול תכולת הפרויקט
- WBS פרויקט
- הגדרת אחריות לתכולות עבודה
3. ניהול הזמן
- כלים שיטות ותהליכים לניהול הזמן בפרויקט
- תוצרי התכנית המפורטת כגון: תכנית על, א.ד, נתיבים קריטיים.
- הפנייה לתכנית הפרויקט המפורטת.
4. ניהול תקציב
- כלים, שיטות ותהליכים לניהול תקציב הפרויקט.
- היקף תקציבי כולל, הקצבות ל WBS השונים בחתך שעות ורכש.
- מודל העלות – הפנייה למודל העלות.
5. תכנית ניהול האיכות
- כלים שיטות ותהליכים לניהול האיכות בפרויקט.
- מומלץ להפנות למסמך ישים של תכנית ניהול האיכות (QMP – Quality management Plan). ראה מבנה ותכולה בדף תכנית ניהול האיכות – QMP.
6. תכנית ניהול תצורה
- כלים, שיטות ותהליכים לניהול התצורה בפרויקט.
- מומלץ להפנות למסמך ישים של תכנית ניהול התצורה (CMP – Configuration Management Plan). ראה מבנה ותכולה בדף תכנית ניהול התצורה – CMP.
7. ניהול סיכונים
- כלים, שיטות ותהליכים לניהול הסיכונים בפרויקט.
8. משאבים
- מבנה ארגוני של הפרויקט (OBS – Organization Breadown Structure)
- כח אדם בפרויקט – תפקידים, הגדרת סמכות ואחריות
- תשתיות
9. תכנית רכש
- כלים תהליכים ושיטות לניהול הרכש בפרויקט
- פירוט קבלני משנה (קב"מים) עיקריים